Planificare

Lista de control pentru perioada premergătoare sarcinii 

Cafea și caiet

Iată o listă de control simplă menită să te ajute să planifici o sarcină sănătoasă. O poți descărca sau imprima pentru a fi cât mai ușor de utilizat.

Descarcă

Nutriție

Alimentație sănătoasă

O alimentație bine echilibrată și variată, bogată în fructe și legume proaspete, vă va ajuta pe amândoi să fiți în forma adecvată pentru întemeierea unei familii.

 

Începe să iei suplimente pentru sarcină

Primele 8 săptămâni după concepție sunt critice pentru dezvoltarea bebelușului, incluzând formarea organelor sale vitale. Și totuși, majoritatea femeilor nici nu știu că sunt însărcinate decât după ce bebelușul începe să crească și să se dezvolte.
S-ar putea să dureze ceva timp până la acumularea unor niveluri ridicate de nutrienți de care corpul tău are nevoie pentru a te susține atatpe tine cât și pe copilul tău aflat în creștere. Este dificil de garantat că vei obține cantități suficiente din aceste substanțe nutritive exclusiv din alimentație. Administrarea unui supliment cu multivitamine și minerale pentru sarcină, cum ar fi Elevit 1, poate ajuta la acumularea substanțelor nutritive esențiale necesare atât la satisfacerea nevoilor mamei, dar și ale fătului. Este important să începi să iei un supliment alimentar cu multivitamine și minerale special conceput pentru sarcină, cum ar fi Elevit 1 cu cel puțin o lună înainte de a începe să încerci să rămâi însărcinată.

Stil de viață

Vârsta și fertilitatea

Fertilitatea scade, atât la femei, cât și la bărbați, pe măsură ce avansăm în vârstă. Dacă alegerea momentului în care vei avea un copil îți aparține, introdu în ecuație vârsta ta și a partenerului tău atunci când planificați să aveți un copil. Este bine să discuți acest aspect cu un cadru medical.

 

Gestionează-ți greutatea

O greutate normală este esențială pentru amândoi, de vreme ce o greutate peste sau sub cea normală pot afecta șansele de a concepe un copil. Obiectivul tău ar trebui să fie un Indice al masei corporale (IMC) normal – în general cuprins între 18 și 25. Cel mai indicat este să discuți cu medicul tău, care îți poate recomanda cel mai bun mod de a ajunge la greutatea ideală în scopul planificării sarcinii.

 

Renunță la fumat și alcool

Cea mai sigură opțiune este să renunți complet la alcool și fumat atunci când încerci să rămâi însărcinată, pe tot parcursul sarcinii și în perioada în care alăptezi. În timpul în care încearcă să conceapă, bărbaților li se recomandă de asemenea să evite fumatul și consumul de alcool pentru a produce și menține spermatozoizi sănătoși.

 

Redu consumul de cafeină

Încearcă să menții consumul de cofeină la maximum 200 mg pe zi, adică aproximativ 2 espresso/cești de cafea. Nu uita însă că anumite cantități de cofeină se regăsesc și în ciocolată, ceai, unele băuturi răcoritoare și energizante.

 

Redu nivelurile de stres

Stresul vă poate afecta relația de cuplu și apetitul sexual. Încearcă să aplici tehnici de gestionare a stresului, cum ar fi yoga și meditația, dacă simți nevoia să te relaxezi.

 

Urmărește-ți ovulația

Știind când te vei afla probabil la ovulație te va ajuta să îți dai seama care este cel mai bun interval de timp pentru a încerca să concepi un copil. Folosește calendarul ovulației sau cumpără un kit de predicție a ovulației de la farmacie, pentru a te ajută să identifici perioada de fertilitate maximă și să crești șansele de conceptie . Dacă ai folosit metode contraceptive, cum ar fi un implant, pilula sau injecția contraceptivă, este posibil să fie necesară o anumită perioadă de timp pentru cafertilitatea ta să se autoregleze se . Adresează-te medicului tău pentru sfaturi atunci când te-ai hotărât să renunți la contracepție și să încerci să concepi.

 

Dezvoltă-ți o rutină de exerciții fizice

Un stil de viață activ și mișcarea regulată la o intensitate moderată vă vor ajuta pe amândoi să fiți în formă pentru întemeierea unei familii. De ce să nu faceți mișcare împreună?

Considerente importante

Mergi la medic

Este întotdeauna o idee bună să discuți cu medicul tău despre orice are legătură cu sănătatea ta, mai ales atunci când încerci să faci un copil. Acesta îți poate oferi sfaturi în chestiuni importante, cum ar fi analizele care ar putea fi necesare, medicamentele pe care le iei în prezent și vaccinările recomandate atunci când îți planifici sarcina. De asemenea, te poate ajuta să iei în considerare orice informații importante cu privire la istoricul medical al familiei. Dacă folosești metode contraceptive, cere sfatul înainte de a renunța la ele.

Este momentul potrivit ca tu și partenerul tău să purtați o discuție cu cadre medicale pentru a afla cu ce vă pot ajuta în planificarea sarcinii.

Este momentul potrivit ca tu și partenerul tău să purtați o discuție cu cadre medicale pentru a afla cu ce vă pot ajuta în planificarea sarcinii.

 

Mergi la stomatolog

Fă-ți o programare la stomatolog pentru a te asigura că ai o sănătate orală adecvată și a beneficia de orice tratament necesar înainte de a încerca să concepi un copil.

 

Analizează-ți asigurarea privată de sănătate

Dacă intenționezi să utilizezi asigurarea privată de sănătate în timpul sarcinii și al nașterii, citește cu atenție polița pentru a afla ce servicii acoperă. Acoperirea ar putea fi necesară pe o perioadă de cel puțin 12 luni înainte de a rămâne gravidă.

 

Află condițiile concediului de maternitate

Este bine să înțelegi ce drepturi ai cu privire la concediul de maternitate. întrebându-l pe angajator, dar și ce responsabilități ai putea avea față de acesta.

 

Solicită prestațiile sociale de stat

Ca proaspătă mamă, ai parte de mai multe beneficii pe care le poți solicita de la stat. Consultă criteriile de eligibilitate pentru Concediul parental cu plată sau Beneficiile fiscale pentru familii la Departamentul Servicii Umane de creştere a copilului. Unele primării oferă de asemenea ajutor financiar.

 

Și, în sfârșit...

Mult succes în planurile tale de a rămâne însărcinată! Nu uitați să încercați să vă relaxați și să vă distrați împreună. Este un moment incitant și vă așteaptă o călătorie uimitoare.