Planificare

Stresul și cum să rămâi însărcinată

Femeie tristă și stresată stând pe o canapea

Acest articol te poate ajuta să răspunzi următoarelor întrebări:

  • Cum pot să nu mă mai stresez pentru a rămâne însărcinată?
  • Stresul poate afecta procesul de a rămâne însărcinată?
  • Cum fac față presiunii de a rămâne însărcinată?

Viața de zi cu zi poate fi foarte agitată. Un loc de muncă solicitant, facturi de plătit și presiunea de a avea o viață socială și de familie activă pot avea efecte combinate copleșitoare. Iar dacă în tot acest peisaj mai încerci și să rămâi însărcinată, nivelul de stres poate ajunge la cote record. Orice măsuri pe care le luați pentru a reduce stresul în timp ce încercați să concepeți un copil vă vor ajuta rămâneți sănătoși și fericiți în călătoria voastră către statutul de părinți.

Află mai multe despre:

    Stresul pe care îl resimți când încerci să rămâi însărcinată este ceva normal. Te angajezi într-o călătorie care îți va schimba viața, așa că îngrijorarea vine la pachet.

    Este nevoie de timp pentru a rămâne însărcinată, lucru care în sine poate fi un factor major de stres. Într-o lume în care suntem obișnuiți ca lucrurile se să succeadă cu rapiditate jocul așteptării concepției poate fi o sursă importantă de frustrare.

    Însă nu este nimic productiv în a te îngrijora că nu rămâi însărcinată suficient de repede, după standardele de astăzi. E mult mai ușor de zis decât de făcut, însă încearcă să te relaxezi și să îți păstrezi doza de realism. Pentru unele lucruri chiar merită să aștepți un pic mai mult.

    Pentru fiecare femei, strategiile de reducere a stresului sunt diferite. Este important să afli ce dă rezultate pentru tine astfel încât să te poți bucura de actul de a rămâne însărcinată și să îți asiguri cele mai mari șanse de reușită.

    • Fă un pic de muncă de cercetare. Dacă ești genul de persoană însetată de cunoștințe, citește cărți sau intră online pentru a afla mai multe informații despre această etapă a călătoriei tale prin sarcină. Cu un astfel de bagaj informațional, poți simți că deții mai mult control asupra situației.
    • Fă mișcare. O viață fizică activă în timpul în care încerci să rămâi însărcinată nu doar că te va ajuta să îți menții sănătatea din acest punct de vedere, dar va face minuni și pentru starea ta de spirit. Exercițiile fizice pot îmbunătăți calitatea somnului și pot elibera endorfine, care acționează ca un calmant natural. Încearcă exerciții de respirație, meditație sau yoga mai puțin solicitante care te pot ajuta să te relaxezi.
    • Nu da sfoară în țară! Cu cât spui mai multor oameni pe care îi cunoști că încerci să rămână însărcinată, cu atât vei primi mai multe întrebări „Și, cum merge?”. Spune-le doar celor pe al căror sprijin te bazezi în timpul în care încerci să rămâi însărcinată.

    Dacă încerci de ceva vreme să rămâi însărcinată, dar nu ai reușit încă, stresul și presiunea încep să se acumuleze.

    În timp ce unele cupluri reușesc să conceapă un copil în câteva luni de la prima încercare, pentru altele poate dura mai mult. Majoritatea cuplurilor concep natural după un an de încercări. Nu e puțin de așteptat și uneori devine descurajant. Crezi că nu va fi niciodată posibil. Continuă să comunici cu partenerul tău despre cum te simți și păstrează o atitudine pozitivă. Dacă nu ai mai mult de 35 de ani și încerci de 12 luni sau ai peste 35 de ani și încerci fără succes de 6 luni, vorbește cu medicul de familie. Aproximativ 1 din 6 cupluri se vor confrunta cu probleme de fertilitate, dar există mai multe tratamente pe care le pot explora.